Tedd fel
a pozitív szemüveget!

Working woman


Magyar divattervezők Berlinben
Két Berlinben élő magyar tervező úgy döntött, létrehoz egy divatházat. Kitartó munkával, folyamatos tanulással, és számtalan követelőző kompromisszum tagadásával elértek oda, ahová szerettek volna: jegyzett, jól menő nevük a szakmában. Telkes Kornélia, a Kala Fashion egyik alapítója válaszolt kérdéseinkre.
 
A divatszakma is a célcsoport precíz kiválasztásával kezdődik. Kit céloz a Kala Fashion?
A pozicionálást a kezdetekkor elvégeztük Kérdő Eszterrel, az üzlettársammal. Mi úgy mondjuk: az akadémikus dolgozó nő a vevőnk, a számára tervezünk. Ide tartoznak az ügyvédnők, tanárnők, üzletasszonyok – akiknek kevés az idejük, nem tudnak napokon át egy-egy szett összeállításával foglalkozni, viszont igényesek, és keresik az ún. timeless fashiont, az olyan darabokat, amelyeket nem kell szezononként lecserélni.
 
Ezek szerint nem a mennyiségben, hanem a minőségben gondolkodó vásárlót keresitek.
Kifejezetten. Fontos számunkra, hogy magunk is segítsük a piacot abban, hogy nőjön a tudatosan vásárlók száma. Azt hirdetjük, hogy az emberek kevesebb ruhát vásároljanak, cserébe áldozzanak a minőségre. Nyugodtan vegyenek elő régebbi darabokat, bátran párosítsák új darabokkal! Ahol csak lehet, természetes anyagokkal dolgozunk, mellőzni igyekszünk a poliésztert, és az egyéb mesterséges alapanyagokat. Körültekintőek vagyunk a beszerzésnél – nem mindegy, hol, milyen körülmények közt készülnek a textilek. Néha könnyebb lenne az olcsóbb, bizonytalan eredetű anyagokat megvásárolni, de következetesek vagyunk. Az online vásárlók körében is felhívjuk a figyelmet arra, hogy nem dobjuk el a dobozokat, többször felhasználjuk azokat. Ebben látjuk a jövő zálogát: a fenntarthatóságban. Ez Németországban már meghatározó szempont, egyre nagyobb az a réteg, amelyik odafigyel ezekre a részletekre is vásárláskor.
 
 
Belföldre vagy külföldre szállít inkább a Kala Fashion?
Elsősorban belföldre, azaz Németországba értékesítünk, azon belül is nagyrészt boltokat szolgálunk ki, de van saját üzletünk is. Sokat változott az elmúlt évtizedekben a német vásárló: korábban maszkulinabb, darabosabb, funkcionálisabb volt, a dolgozó nő ruhadarabjait erősen meghatározta, vagy inkább korlátozta a munkahelyi dress code, de ez mára átalakult, már öltözködhetnek frissebben, nőiesebben. Nagy az itteni piac, de szállítunk Svájcba, Ausztriába, Hollandiába is, illetve nyitni szeretnénk Belgium, és főleg Skandinávia felé.
 
Milyen változást hozott az életetekbe, hogy a boltok mellé felsorakoztak az online felületek?
Ez rengeteg plusz munkát jelent, de nyilván vásárlókat is jelent. Folyamatosan jelen kell lennünk az Instagramon, a Facebookon, a Twitteren, a LinkedInen. A közösségi média megkerülhetetlen, erre nagyon figyelünk, aktívak vagyunk. A divatszakma minden korábbinál nagyobb és intenzívebb mozgásban van, pillanatra sem dőlhetünk hátra.
 
Hogyan alakítjátok a kollekcióitokat?
Ahogyan általában a tervezők. Jelen vagyunk a trendeket meghatározó eseményeken Barcelonában, Párizsban, Milánóban, figyeljük a nagy divatházak megjelölt irányait, és mindezt igyekszünk a saját elképzeléseinkhez, arculatunkhoz, vevőkörünk igényeihez igazítani. A trendeket megtagadni nem lehet – mindig az a kérdés, hogyan tudod a saját ötleteiddel, a saját márkád jellegzeteségeivel kombinálni.
 
Nézzük az egyik legfontosabb kérdést! Mi lesz 2019-ben? Mit fogunk hordani?
Ami biztosan látszik: maradnak a florális, azaz virágos darabok. A szakmánk úgy mondja: dark botanic, azaz virágok sötét alapon. Tovább erősödik a természetes anyagok pozíciója, egyre több ilyen darab kerül a kollekciókba. Szoknyák között a midi tör előre. Ám ami talán a legfontosabb: minden mindennel párosítható! Kockás a pöttyössel, virágos a csíkossal, lila a türkízzel...
 
 


Vissza

Essilor Ice Land Optik Ice Land Optik Safilo Safilo Opticlub Cazal Henko Disney