Tedd fel
a pozitív szemüveget!

Új márka a szemüvegkeretek piacán: Thinwood


Szemüvegkeret, start-up, fa. Ritkán kerülnek ezek a szavaink egy mondatba, a Thinwood esetén mégis ez a helyzet. Szóval hogyan is kerülnek e szavak egy mondatba? 
A mi esetünkben egyszerűen. A nemzetközi márkák közé termékújítással és megfelelő tőkével érdemes belépni. 2017-ben nőttük ki magunkat a hobbi-szemüvegkészítés kategóriából. Egy kockázati tőke társaságnak bemutattuk az alapanyagunkat, koncepciónkat, és meglátták bennünk a nemzetközi potenciált. A befektetésükkel a terméket és a gyártást tudtuk fejleszteni, valamint biztosították a megjelenésünket a nemzetközi kiállításokon. Az eredmények 2019-ben kezdtek el beérni.
 
Sokféle anyaggal kísérleteznek a tervezők a szemüvegkeretek esetén. Miért esik éppen a fára a választás? Nincsenek a vásárlóknak tartóssági előítéleteik?
Ezzel az anyaggal a legkönnyebb elindulni. Minimális befektetés szükséges, és könnyen kihozható belőle egy alaptermék. Előítéletek vannak, de inkább az optikusok oldaláról, ami főleg az állíthatóságra és a funkcionalitásra korlátozódik. A Thinwood ezt akarta elkerülni a termékeivel. Éppen ezért mára nem is a klasszikus fa szemüvegkeretek a mi versenytársaink, hanem a technikai keretek. A saját fejlesztésű anyagunk egy high-tech kompozit, amely csak megjelenésében fa, tulajdonságaiban közelebb áll a titániumhoz. Olyan helyeken használják ezeket az alapanyagokat, mint a Formula–1-es autók vagy az űrhajók gyártása.
 
Start-up esetén nem hátrány a robbanásszerű, a határokat viszonylag tempósan átlépő terjeszkedés. Mik a Thinwood tervei? Merre van az előre?
Ebben az évben fogunk debütálni egy új alapanyaggal, amivel szélesítünk a célcsoporton: az előző szériákhoz hasonlóan ez is niche kategóriába sorolható. Ebben az esetben a célközönségünk eltérő a jelenlegi kollekcióink vásárlói körétől.
2019 volt az első értékesítéssel foglalkozó évünk. Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján már biztosabban be tudjuk lőni a Thinwoodkompatibilis optikák profilját. Így elértük, hogy több mint 35 nemzetközi optikában árulják a termékeinket, valamint aktív disztribútoraink vannak Belgiumban, Hollandiában és Lengyelországban. 2020-ban tervezzük elindítani a német nyelvterületeken a saját értékesítőinket, amihez jelenleg társbefektetőt keresünk.
 
Nem lehet könnyű újat hozni a szemüvegkeretek terén. Miben találta meg a Thinwood önmagát, az identitását? Miről ismerhetjük fel a termékeit?
A szemüvegkeretek gyártásában jelenleg forradalom zajlik, minden gyártónak van nem hagyományos anyagból építkező kollekciója: fa, beton, különböző 3D nyomtatott műanyagok és fémek. Gyakran azonban a funkcionalitás hátrányba kerül. A mi identitásunk éppen ennek az ellenkezője. Az optikai piacon újítónak számító alapanyagokból készítünk kereteket, szem előtt tartva a használhatóságot, a kényelmet és az individualizmust. A Thinwood keretek által az optikák ki tudják szolgálni a végfelhasználók egyedi igényeit. Kereteink teljes mértékben személyre szabhatóak: több mint 25 szín közül választhatnak, és a kiválasztott formát a viselő arcához igazítjuk. Az első kollekciócsaládban a fát értelmeztük újra, 2020-ban pedig debütálni fog a karbonvonalunk.
 
Hogyan épül fel a csapat a név mögött?
Kezdetben egyedül végeztem a tervezést, gyártást, fejlesztést és értékesítést. Az évek során családi vállalkozássá váltunk: édesanyám a gyártást irányítja, feleségem, Zsófi pedig az értékesítést végzi. További három csapattag felelős a gyártásért és a márkaépítésért.
 
Hol kereshetjük a Thinwood szemüvegkereteit? Megtalálhatjuk vidéken is, vagy elsősorban a fővárosban nézzünk szét?
A fő eladási helyünk Nyugat-Európa, de a 2019-es tihanyi kiállítás sikerességén fellelkesülve a hazai piac is nagyobb fókuszt kapott. Jelenleg 13 hazai optikában vagyunk ott, a fővároson kívül Győrben, Sopronban, Pécsen, Miskolcon, Kiskőrösön is. 2020 végére szeretnénk 40-45 helyen jelen lenni Magyarországon.
 


Vissza

Essilor Opticlub OOK Press Konica Minolta CSD Mini Maui Jim