Tedd fel
a pozitív szemüveget!

Új idők - a Zeiss szemével


Milyen irányban fejlesztenek a világ meghatározó optikai cégei? Milyen új területek tárultak fel az elmúlt években, évtizedekben? Mennyire szükségszerű az innováció?
A ZEISS DNS-ében van az innováció, az elmúlt több mint 170 év alatt számos az optikai piacot meghatározó újítás fűződik cégünkhöz. Néhány példa a teljesség igénye nélkül: Antireflex réteg, Freeform gyártástechnológia, individuális szemüveglencsék, video centráló berendezés.
A fejlesztések folyamatosan zajlanak, a kutatásfejlesztésre fordított összeg cégünknél meghaladja az árbevétel 10%-át. 
A szemüveglencsék terén a fejlesztések leginkább a korunk változó felhasználói szokásaiból (pl. digitalizáció, mobiltelefonok használata, folyton mozgásban levő életforma) fakadó vizuális kihívások megoldására irányul.
Kutatások folynak a személyre szabott megoldások, a speciális felhasználási területek, a progresszív lencsék perifériás torzításainak csökkentése és az egészség megóvás terén is. 
Intenzív fejlesztések folynak a „smart glass” terén, amely technológia segítségével például a mobilkészülékünk adatait vetíthetjük majd a szemünk elé.

Változik-e az optikai cégek szerepe a világ gazdaságában?
Az elmúlt években elindult a vertikális integráció versenytársunknál, mely biztosan befolyásolni fogja az optikai világpiacot. A piac szereplői folyamatosan figyelemmel kísérik a változásokat, nehéz megjósolni a fúzió hosszú távú hatásait. 
A ZEISS határozottan az optikus partnerei sikereire összpontosít, célunk ambícióik, célkitűzéseik támogatása, hiszen, ha partnereink sikeresek, akkor mi, mint fő beszállítójuk is sikereket fogunk elérni.
 
Milyen hatással van a kialakult helyzet (covid) a ZEISS működésére? Hogyan változott meg az optikai piac? Tud-e a ZEISS segítséget nyújtani a többnyire a KKV-szektorban tevékenykedő kereskedő-szolgáltató partnereinek? Milyen ütemű visszarendeződés várható?
Mint a világon minden céget, a ZEISS működését is jelentősen befolyásolta a COVID járvány. Cégünk számos üzleti tevékenysége közül, volt, amit kevésbé érintett (pl. orvosi eszközök fejlesztése, gyártása), volt, amit jobban. 
Az optikai piac forgalma pár hét alatt az eredeti töredékére csökkent a kijárási korlátozások miatt. Az optikai szaküzletek többsége bezárt, vagy csak ügyeletet tartott. Kapacitásainkat mi is a lecsökkent kereslethez igazítottuk, de folyamatosan gondoskodtunk arról, hogy partnereink rendeléseit ki tudjuk szolgálni. A pandémia a kontinensek, valamint az országok között különböző ütemben zajlott, ma már a távol-keleti, illetve a nyugat-európai adatok is biztató jeleket mutatnak. A forgalom bizonyos országokban gyorsan közelít a járvány előtti szintekhez, van, ahol azt már meg is haladta. 
A ZEISS nemzetközileg több mint 250 000 egészségügyi maszkot, több ezer védőszemüveget, több mint 2 millió nedves törlőkendőt adományozott egészségügyi szervezeteknek.  
Magyarországon 300 db szemüveglencsével, 500 db páramentesítő szettel és 1000 db mikroszálas törlőkendővel támogattuk a COVID ellen a frontvonalban harcoló egészségügyi dolgozókat.  
Optikus partnereinket hasznos információkkal (pl. gazdasági károk csökkentésének módjairól, a bolti fertőtlenítés menetéről), E-Academy tréningekkel, ZOOM előadásokkal, védőmaszkokkal és réslámpára rakható leheletvédőkkel támogattuk. Elkészítettünk egy ZEISS higiéniai szettet és egy átfogó online higiéniai tréninget, mely használatával biztonságosabbá tehető partnereink üzletvitele. Különböző akciókat készítünk elő a forgalom növelése érdekében.

Lehetnek-e vízióink a nagy optikai cégekkel kapcsolatosan, mondjuk 20 évre előre? Vannak-e megoldásra váró feladatok? Vannak-e dedikált célok? 
20 év hosszú idő, én épp akkor fogom elérni a nyugdíj korhatárt (ha addig nem változik). Ilyen hosszú távra nehéz előre jelezni. Úgy gondolom, hogy az információk vizuális megszerzésére akkor is szükség lesz, de hogy az éleslátást milyen eszközökkel fogjuk biztosítani, az a jövő zenéje. 
A ZEISS az elmúlt 174 évben számos kihívásokkal teli időt élt át és erősödött meg, így biztos vagyok benne, hogy 20 év múlva is a vásárlóink rendelkezésére fogunk állni.  

Mi jellemzi a ZEISS társadalmi szerepvállalását? Akár társadalmi, akár ökológiai vonalon...
A ZEISS egy alapítványi tulajdonban levő vállalatcsoport, melyet még Ernst Abbe alapított társa, Carl Zeiss halálát követően. Az alapítók célkitűzései azóta is alapjaiban határozzák meg cégünk működését: vezető szerep a kutatás-fejlesztésben, az extrém precizitás és a legmagasabb minőség, valamint társadalmi felelősségvállalás kiemelt szem előtt tartása.
A Green, Safe, Responsible projekt keretében globálisan több mint 240 akciót hajtottunk végre a zöldebb gyártás és logisztika érdekében. Évről évre hatékonyan csökkentjük a felhasznált papír, műanyag, vegyszerek és az ivóvíz mennyiségét. 2018-ban például 292 tonna vízzel kevesebbet fogyasztottunk, mint korábban.
Társadalmi felelősségvállalás keretében Magyarországon a MOI Látásért Alapítványt, valamint a Lámpás 92 Alapítványt támogatjuk. Utóbbi fogyatékkal élő fiatalokat foglalkoztat, akik szemüveglencséinkből különféle képzőművészeti tárgyakat készítenek. 

Megjelölhetőek-e a ZEISS közép- és hosszútávú magyarországi céljai? Melyek a növekedés megcélzott irányai?
Büszkék vagyunk rá, hogy Magyaroságon a ZEISS nem csak kereskedelmi tevékenységgel, de Mátészalkán egy több mint 400 fős gyártóbázissal is jelen van. Budapesti kereskedelmi irodánk a magyar piac mellett a teljes kelet európai régió szemüveglencse kereskedelmét kiszolgálja.
Közép- és hosszútávú célunk a pozícióink további erősítése, partnerkörünk bővítése, melyet a változó piaci körülmények között - legyen az pandémia vagy piaci átalakulások - a partnereink céljainak és sikereinek támogatásával kívánunk elérni. 
Ebbe az irányba mutat a ZEISS Vision Center boltkoncepció, melyet ZEISS Vision Expert kategóriával bővítünk ki, ezzel támogatva optikus partnereinket a versenytársaiktól történő differenciálódásban és minőségi vevőkör megszerzésében. 
 
 


Vissza

Essilor Opticlub OOK Press Konica Minolta CSD Mini Maui Jim