Tedd fel
a pozitív szemüveget!

Új idők - a Hoya szemével


Milyen irányban fejlesztenek a világ meghatározó optikai cégei? 
Vannak időszakokra szóló fejlesztések, ilyen például a páramentesítő megoldások fejlesztése (a maszktól könnyebben párásodnak a szemüvegek), ami a COVID19 alatt gyorsult fel. A fejlesztések, azon belül is leginkább a digitális eszközök használatának óriási előretörése alapvetően a megváltozott életmódra adnak választ. Ez minden korosztályt érint, ám a fiatal korosztály a leginkább érintett. A termékek fejlesztése mellett a szolgáltatások fejlesztése is folyamatos (szállítási idők gyorsítása, üzleti segítségnyújtás a magánoptikák felé stb.).

Milyen új területek tárultak fel az elmúlt években, évtizedekben? 
A digitális világ térnyerésének köszönhetően a fejlesztések minden termékcsoportban ebbe az irányba zajlanak, és új területek tárulnak fel a kutatás-fejlesztés során. Jelentős fejlesztések történtek a binokuláris látás tökéletesítésére, mind a vizsgálati eszközök, mind a lencsegyártás terén.
 
Mennyire szükségszerű az innováció?
A Hoya mint japán cég, innováció-orientált. Átlagosan félévente új fejlesztésekkel jelenünk meg az optikai piac minden területén. Ez segíti az optikákat még jobb megoldások ajánlásában, a szemüvegek viselőit pedig abban, hogy még élesebben, komfortosabban lássanak. Mivel az életmódunk folyamatosan változik, ennek a kihívásnak innovációval lehet csak megfelelni.
 
Változik-e az optikai cégek szerepe a világ gazdaságában?
A három legnagyobb szemüveglencse-gyártó cég egyike egyesült a világ egyik legnagyobb kiskereskedőjével és szemüvegkeret-napszemüveg gyártójával, majd 2019 nyarán bejelentette, hogy felvásárolja a világ legnagyobb kiskereskedelmi hálózatát – ennek a hálózatnak tagja az Ofotért, Vision Express Magyarországon. Ez a világgazdaságra, az optikai piacra komoly hatással lehet a következő időszakban.  
 
Milyen hatással van a kialakult helyzet (COVID19) a Hoya működésére?
Nem hiszem, hogy újdonságot árulok el, amikor azt írom, hogy az értékesítésünk drasztikusan csökkent. Azonnali intézkedésekkel alkalmazkodtunk a megváltozott körülményekhez, és ugyanilyen gyorsan és hatékonyan változtattuk vissza a működésünket, amikor láttuk, hogy a korlátozások feloldására az értékesítésünk elkezdett szép ütemben nőni. Jelenleg optimisták vagyunk a jövőt illetően.

Hogyan változott meg az optikai piac? Tud-e a Hoya segítséget nyújtani a többnyire a KKV-szektorban tevékenykedő kereskedő-szolgáltató partnereinek?
A Hoya a magyar optikai szemüveglencse piac piacvezetőjeként minden helyzetben segített és segíteni fog a szektornak. Az erőforrásainkat most annak rendeljük alá, hogy miközben mi magunk rendben vészeljük át az érintett időszakot, partnereinket is segítsük , ahol tudjuk. Szerepünk és segítségünk évek óta messze túlmutat azon, amit egy szemüveglencse-gyártó cégtől elvárhatnánk. Erre büszkék vagyunk!

Milyen ütemű visszarendeződés várható?
Jelenleg ezt üveggömbe nézve lehetne megmondani. És nekünk nincs üveggömbünk. Amit tanácsolni tudok mindenkinek: készüljön fel arra, hogy azonnal alkalmazkodni kell. Mind lélekben, mint működésében fontos, hogy ezt szem előtt tartsuk és elfogadjuk.
 
Lehetnek-e vízióink a nagy optikai cégekkel kapcsolatosan, mondjuk 20 évre előre?
Nem hiszem hogy 20 éves távlatban lehetnének ilyen víziók. 2000-ben sem tudtuk volna megmondani, hogy mi lesz 2020-ban. :)
 
Vannak-e megoldásra váró feladatok?
Mint mindenkinek. Jelenleg az értékesítés, a vásárlói bizalom visszaépítése a feladat.
 
Vannak-e dedikált célok? 
A piac 2019-es szintre való hozása a dedikált cél.
 
Mi jellemzi a Hoya társadalmi szerepvállalását?
Minden olyan szervezethez (MLSZ, MOI, más iparági szereplő) szívesen csatlakozunk, amely szemüveggel kapcsolatos kezdeményezést indít a rászorultak részére. A legnagyobb projektünk, aminek az előkészítése két évig tartott, a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal, az Argussal és a MOI-val, és Magyarország Kormányával karöltve valósult meg. Az ország 300 leginkább rászorult, mélyszegénységben lévő települése lakóinak szemüveggel való ellátásának folyamatát dolgoztuk ki, szemorvosok, optometristák részvételével. A program sikerrel fut már, és nagyon büszkék vagyunk rá!
 
Megjelölhetőek-e a Hoya közép- és hosszútávú magyarországi céljai? Melyek a növekedés megcélzott irányai?
A magyarországi magánoptikák erősítése a célunk rövid-, közép- és hosszú távon. A magyarországi Hoya munkatársainak a víziója az, hogy erős, független optikákat támogat a versenyben. Ehhez tökéletes szolgáltatást, terméket és széleskörű támogatást adunk. Úgy látjuk, nagy szükség lesz arra, hogy az említett hálózatok erejét ellensúlyozni tudja a magánszektor mind a fogyasztók, mind a független optikák, mind a gyártók érdekében. A Hoya az erőforrásait erre a támogatásra fordítja a következő években.
 


Vissza

Essilor Opticlub OOK Press Konica Minolta CSD Mini Maui Jim