Tedd fel
a pozitív szemüveget!

Honda CB650R


A modern cafe racer
 
A Honda mindig is előszeretettel feszegette a határokat a formatervezés és a gépészet területén. Idén például az új CB1000R-CB300R-CB125R trióval borzolta a kedélyeket a márka, teljesen új stílussal ismertetve meg a vásárlóközönséget. A café racereket idéző, ámde végtelenül minimalista kifejezésmód a Neo Sports Café elnevezést kapta, és kétségtelenül új korszakot nyitott a meztelen bringák történelmében.
 
Az új modellcsaládból már csak a közepes össz-lökettérfogatú tag hiányzott, erre a szerepre jelentkezett 2019-ben a lenyűgöző és magabiztos CB650R.
Miként testvérei, a CB650R is a retró minimalizmus jegyében született, és elsősorban azon fiatalok igényeit igyekszik kiszolgálni, akik látványos motorra vágynak, de nem kívánnak lemondani a négyhengeres gépekre jellemző teljesítményről és az olyan erényekről, mint a kis tömeg, a sokoldalúság, a könnyű kezelhetőség és a kifinomult futómű. A CB650R tulajdonképpen a CB1000R hasonmása, végsőkig faragott idomzata szinte semmit nem rejt el a műszaki alapokból. Különleges formavilágának középpontjában a fekete szelepfedéllel és fényes, bronz motorburkolatokkal látványosabbá tett erőforrás áll, utóbbi már önmagában is mestermunkáról árulkodik.
Ugyancsak az elsőrangú minőségről regél a tovább fejlesztett váz, valamint az áttervezett üzemanyagtartály és lábtartó, s feltétlenül említést érdemel, hogy az új alkatrészekkel sikerült 6 kg-mal csökkenteni a modell tömegét. A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított Showa SFF teleszkópvilla és a két radiálisan rögzített, négydugattyús féknyereg szintén újdonság az – elődmodellnek tekinthető – CB650F-hez viszonyítva, és nem hagyták érintetlenül a kerekeket sem.
A változó keresztmetszetű, elvékonyodó kormány megkönnyíti az irányítást és kényelmesebbé teszi a motorozást, az ülés pedig kifejezetten sportos. A CB650R feltűnő, kör alakú LED fényszórója és új, folyadékkristályos műszeregysége hasonlóképpen a CB1000R-ről származik, utóbbi váltófokozat-visszajelzéssel és a felváltások (Shift Up) esedékességére figyelmeztető lámpával könnyíti meg a gurulásokat.
A 650 cm3-es motor csúcsteljesítménye, a módosított sűrítési viszonynak, vezérlési rendszernek, valamint szívó- és kipufogóoldali kialakításnak köszönhetően 5%-kal nőtt, és nagyobb, mégis lágyabban felépülő nyomaték jelentkezik a teljes fordulatszám-tartományban. További eltérés a CB650F-hez mérten, hogy a maximális fordulatszám immáron nem 11, hanem 12 ezer, s ezentúl kuplungasszisztens, valamint a nyomatékhatároló is szerepel a szériatartozékok listáján.
Ezek a vezetést segítő eszközök megkönnyítik a fel- és lekapcsolásokat, a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) pedig minden helyzetben figyel a motorerő biztonságos leadását, illetve a hátsó kerék tapadására.
 
 
A CB650R elcsavarja a fejeket, ugyanakkor izgalmas, nagy használati értékű motorként szolgálja gazdáját a hétköznapokon és a hosszabb kalandok során. Igazi kiváló minőségű, prémium alkatrészekből összeállított Honda, amit élmény használni, és amire büszke lehet tulajdonosa.


Vissza

Essilor Ice Land Optik Ice Land Optik Safilo Safilo Opticlub Cazal Henko Disney